fredag 22 maj 2015

Dags för tvålblogg premiär!!!

Dags för tvålblogg premiär!!!

För snart ett år tillbaka testade jag göra egen tvål från scratch. Ambitionen var att prova göra miljö- och människovänlig tvål utan kemikalier och skräp från grunden till familjen och det växte i en hobby.

Jag upptäckte att göra tvål är roligt, givande och täcker mina kreativa behov, jag kan välja vilka oljor jag vill förtvåla, vilka eteriska oljor ska jag använda för naturliga dofter, hur ska jag färga tvål så naturligt som möjligt och vilka egenskaper kan andra ingredienser som örter, leror, mjölk, grädde, ägg, honung osv. tillföra till tvålen. Det finns inga begränsningar utan bara möjligheter!

Nu försöker jag skapa vackra tvålar för ögat som är full brukningsbara och absolut underbara för huden eftersom jag använder många ekologiska varor, bra oljor som kokosolja, sheasmör, kakaosmör, olivolja osv. Doftsätter med endast eteriska oljor och färger mycket med naturliga ingredienser som paprika, saffran, gurkmeja, spirulina, bipolen mm.

Här är några av mina tidigare skapelser:
Saffrantvål med ekologisk carobpulver och kakao, doftar gudomligt!

Äggvitetvål med kakao penna linjer, ren och fräsch design och doft.

Salttvål med spirulina, blåbärste och manlig doft. Det sägs att salttvålar är superbra till torrhud och det kan jag hålla med :).

Saffran och choklad - rena lyxen! 

Gurkmeja och paprika, blev väldigt fin design och trevlig tvål :).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar